iT'S mE

iT'S mE

Saturday, December 4, 2010

****CINTA SEJATI****

Jadikan diri anda sebgai wali da kekasih Allah agar anda mendapat kebahagiaan. Orang yang paling berbahagia adalah orang yang menjadikan tujuan utamanya dan target puncaknya adalah mencintai Allah. Alangkah indahnya firman Allah yang berbunyi :
(.......Dia (Allah) mencintai mereka dan mereka pun mencintai Allah...... (Al-Ma'idah:54).........)
Sejumlah ahli tafsir mengatakan : "Tidak aga yang menghairankan dalam "...mereka mencintai-Nya....." tetapi yang menghairankan adlah : "Dia mencintai mereka...." Allah yang menciptakan, memberi rezeki, melindungi dan memberikan kurniaNya kepada mereka tetapi Allah juga yang mencintai mereka.

>Katakanlah (Wahai Muhammad):Jika kamu (benar-benar) mncintai Allah maka ikutilah aku, nescya Allah akan mencintaimu....(Ali-Imran:31)

Jika kecintaan seseorang
yang jatuh hati kepada Laila dan Salma
mampu merampas hati dan akalnya
maka apakah yang akan dilakukan
oleh seseorang yang amat mendalam rasa rindunya
kepada Dzat Yang Maha Mengetahui
lagi Maha Tinggi?
Firman Allah Subhanahu wa Ta'ala :
Orang-orang Yahudi dan Nasrani mengatakan : "Kami ini adalah putera-putera Allah dan kekasihNya .. " Katakanlah : "Maka, mengapa Allah menyeksa kamu kerana dosa-dosamu?....) Al-Maidah:18

Cerita cinta Majnun terhadap Laila yang sangat terkenal itu, menunjukkan bahawa Majnun akhirnya dibunuh oleh cintanya kepada Laila : Qarun dibunuh oleh cintanya kepada harta-benda, Firaun dibunuh oleh cintanya kepda kedudukan, tetapi Hamzah, Ja'far dan Hanzhalah mati kerana cintanya kepada Allah dan RasulNya ... Alangkah jauhnya jarak yang memisahkan antara kedua kelompok manusia.

No comments:

Post a Comment